Vårnytt

Mitt liv är inte längre som förut, jag har nytt jobb.
Jag som aldrig skulle jobba på dagis...sa jag...men nu gör jag det, som förskollärare och det känns riktigt bra :)
Jag blev faktiskt uppraggad av min nya chef som sa att de behövde mig som har så fantastiska kvalifikationer, lång erfarenhet, ett öppet sinne och trevligt yttre. (det där sista var inte riktigt sant) Jag fick välja hur mycket jag ville jobba, när jag skulle börja bara jag tog de! Dessutom har jag fått kliva rätt så högt i lönestegen och de är ju inte illa för en nyutexaminerad lärare, ha ha!!
Jag bestämde mig för att nappa på erbjudandet när det ändå inte finns några jobb iskolan, slippa springvicka och samtidigt lära mig ett ny arbetsmetod som de jobbar med på "mitt" dagis. En metod för autistiska barn, en sorts beteendeterapi.
Det har bara gått en halv vecka än men det känns riktigt bra måste jag säga. Får se hur det blir till påsk när jag vanligtvis brukar vara ledig.... Nåja, det blir ju mera klirr i kassan istället vilket mina kära döttrar efterlyser. De tycker att deras morsa är lite för fattig faktiskt :(
Nåja...nu är ialla fall våren på gång och det är superbt! Vill ha en ny cykel för vägarna börjar bli bara och de enorma snöhögarna tinar. Mmmmm....njutbart.
Måste berätta att jag har sått fröer som jag har beställt från favvokatalogen impecta och de har börjat komma upp!
Monica är glad :)
Ha de nu så bra därute!

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Kenneth

Tjena.

Men guuud så kul att dina fröer från impecta har börjat komma upp. Grattis av hela mitt hjärta.

Jag vet ju hur mycket det betyder för dig när dina plantor börjar att växa.

Du kanske skulle starta upp torpmorsans fröskola.

Tänk vilken blomstrande affärsidé det skulle kunna vara!!!



Uppraggad av chefen...det var inte illa =)

2009-03-20 @ 00:26:04
URL: http://kenasblandning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0