Oh what a night...

Min älskade lilla största dotter är så fin och rar men ibland ganska hysterisk. Ikväll hade hon fått idén att fara på melodifestivalens genrep med en kompis. Hon skulle bjuda henne som en födelsedagspresent i efterskott.
-Visst, sa jag, kan vi ordna det. Biljetterna är ju så billiga nu :) (bra för en fattig). Tyvärr så var de slut...hur tog min dotter det tro? Ja, inte med ro direkt. Hon tyckte tilloch med att jag skulle köra till Umeå ikväll för att köpa av en blocketsäljare. 
-Nej men lilla vän, sa jag. Ibland går det inte alltid som man vill. Det är en mening med allt ska du se. Dottern blev inte direkt tröstad utan frustrerad. Hon jagade biljetter.....
Vi åkte till torget och "mellotältet" där en del trevligheter utspelar sig. Vi blev bjudna på fika, gick en tipsrunda, fotade lite och deltog i några småaktiviteter. Satt vid ett bord med en kaffe när en själsfrände från SJ kom fram och undrade om vi skulle på "mello". -Näe, sa jag. - Vill ni? sa hon. - Jaa, sa jag , helst den där, sa jag och pekade på dottern. DÅ HÄNDE DET!!! hon sa: -Vill ni ha några biljetter till genrepet på fredagkväll? - Jaa, hur mycket kostar de då? frågade jag. Hon sa: - Gratis! Vi överraskar din barn! - Men gääärna! sa jag. Å barnen blev nöjda och glada som T. Vilket flyt va! Tror kvinnan är en själsfrände eller så lyser det "Fattig singeltorpmorsa som vill men har inte råd att bjuda sina barn på melodifestivalen" om hela mig. 
För övrigt så har min lilla minsta dotter fixat festivalstämning på sitt rum och hängt upp lite av kvällens autografer och andra attiraljer. Mysigt!!!

Puss & Kram  

Kommentarer
Postat av: Kenneth

Grattis!!!

Vad kul att det blir festival!!

Ibland så händer det oväntade saker i livet. Bitar faller på plats.



Jag undrar vad det lyser om mig......

2009-02-13 @ 00:20:50
URL: http://kenasblandning.blogg.se/
Postat av: Lisa

Åh, haha du har aldtid rätt din lilla mams! I love you!!!

2009-02-15 @ 18:39:45
URL: http://endastlisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0