Livet är hÄrligt (trots kylan)

Brrr vad kallt det är och OJ vad jag fryser! Jag är verkligen ingen vintermänniska, nej hellre en levande istapp. Jag blir som handlingsförlamad på vintern av kyla. Riktigt stelfrusen så det går inte att göra något. Ska jag vara ute så måste jag hålla igång ordentligt hela tiden annars förfryser jag mig ända in till benpiorna. 
Det är tur att det finns människor som hjälper till att hålla värmen i hjärtat. Dom som värmer mig är förstås mina fantastiska döttrar som ser till att varje dag är värdefull och att vi betyder mycket för varandra. Nu är dom ju så pass stora att vi kan ha ganska djupa diskussioner ibland om livet. Man lär sig mycket av att prata med barn och ibland får man verkligen hålla sig för skratt :)
Andra människor som värmer mitt inre är eleverna på särskolan där jag jobbar. Det är så mycket äkthet i omlopp! Vilka kämpar de är och vilken glädje de sprider  för att inte tala om alla skratt som lockas fram. Det är härligt att komma till jobbet även om morgonen är kylig och humöret lite surt.

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: veikan

Det är nog så att du också värmer många frusna själar och deras hjärtan,du är ju en glädjespridare.

2009-02-17 @ 22:31:38
Postat av: veikan

Det är nog så att du också tinar upp massor av frusna själar och hjärtan med ditt smittande leende.

2009-02-17 @ 22:37:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0