Var är du?

Vart tog våren vägen? Nu har vi faktiskt blivit lurade två gånger och det är två gånger för mycket tycker jag!
När det äntligen har tinat bort lite, börjat slaska, blivit en massa vattenpölar och jag börjar snegla mot vårjackan, då sätter det igång o snöa igen...buuu! Jag vill ha bort all snö nu. Jag vill börja fixa ute, gå med lågskor och gräva i trädgården. Måste skaffa en ny cykel också eller begagnad duger gott. Nu har mina fröer, som jag berättade om i förra inlägget, vuxit till sig ganska mycket. Snart dags för omskolning så det så chickt heter. En sort har i och försig inte ens visat sig än och det är ju lite dystert men desto roligare när de poppar upp. Då blir jag happy :-) Då ska jag höra av mig till min bror för han är så intresserad av mitt fröintresse:)
   Jag fortsätter med min kurs i andraspråksinlärning och har idag fått resultatet på två hemtenter................... det blev G och VG så nu är de delkurserna avklarade och två återstår. Känns skönt.

Det har hänt en del sen sist. Till exempel har min kära mamma fyllt 65 år och det har vi firat med fika, mat och sång. Hon fick en spikmatta (!) i present  men hon hade faktiskt önskat sig den. Mååånga vassa spikar ska man ligga på och sedan mår man som en prins med ökad blodcirkulation och lustfyllt liv. Låter väl rätt okej tycker jag.
Vi åt en buffémiddag tillsammans, min familj, mor o far och brorsans familj. Trevligt var det! Lill-Joel 2år sa att "NU ÄR DET PARTY!", Barnen höll tal och vi lekte förstås hela havet stormar vilket var skoj. I alla fall för de små. 

Har jag berättat att MIdas Mahjong är tillbaka på king.com? Nähä, men det har det...JIIIIPPI! Jag är en aning besatt men vad gör det. Måste ju roa mig med nåt när våren aldrig vill komma.

Puss & Kram


Kommentarer
Postat av: lina

bästa du :*

2009-04-05 @ 17:31:38
URL: http://lajnakajnd.blogg.se/
Postat av: kenneth

Efter alla dessa år som du bott här uppe så borde du veta att det är ju sju besvikelser och 8 förbannat också innan sommaren eller våren är här.

Njut nu av den lilla vintern som är kvar =)

Ser fram emot att få en frörapport senare...kan ju knappt bärga mig!!

2009-04-05 @ 23:04:11
URL: http://kenasblandning.blogg.se/
Postat av: lina

KOM IGEN dååååååååå blogga :(

2009-04-29 @ 20:05:41
Postat av: - Emkuuw

Tack för att du har kommenterat på emkuuw.blogg.se!

Nu är det dags att göra det igen. Emkuuw ska snart få ett nytt bloggnamn. Kommer du på vad bloggen ska heta får du en feeet länkning och blir Veckans blogg + att du kan vara stolt över att du döpt en blogg. Hoppas du ställer upp!!

/ Emkuuw [elin marklund]

2009-04-30 @ 16:45:28
URL: http://emkuuw.blogg.se/
Postat av: kenneth

Hur är det med torpmorsan nuför tiden??

Den frågan ställer nog många sig.

Är du fast i tentornas underbara värld eller har du trasslat in dig i nån klängväxt?



//k

2009-06-02 @ 00:09:07
URL: http://kenasblandning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0